April 22, 2012

When the memory hurts



One old lady lived here alone.
The tasty red berry tree was in front of this house.

One day on the way back from my elementary school,
I just couldn't resist it, and I tasted the berries.

There she came out to shoo me and said,
"Isn't that you have been eating my berries?"

It was my first time, but I couldn't say anything but sorry and left crying.

Since then, I was terrified to pass this house.

Now that terrible memory became a good memory, 
however, she is long gone.
I have wanted to visit her to apologize again,
and maybe laugh together.


苦い思い出

近所に一人暮らしのおばあちゃんの家があった。
家の前にはおいしいグミ(岡山ではぐいび)の木があった。

私はこのグミに目がない。
ある日小学校の帰り、
ついとって食べちゃった。

その時おばあちゃんが飛び出てきて、
”いつもうちのぐいびをとってんのはおめーか”と叫んだ。

初めてだったのに、とにかくあやまって泣きながら逃げ帰った私。
それ以来その家の前を通るのが怖くって仕方なかった。

その思い出も今ではいい思い出。
遠い昔の思い出。
いつかこのおばあちゃんを尋ねてその思い出を話したかった。
あやまって、一緒に笑いたかった。

もうその夢もかなわない。